onsdag, marts 26, 2008

S'et står for sludrechatoller

Dels snakker de grundlæggende for meget, dels gør de det dræbende langsomt og med alt for mange ord, som for at få laveste fællesnævner helt med og dels er problemet nok også at de netop snakker i stedet for at tale. For en dansker mig fremstår det som malplaceret arrogance der ved anvendelse vender fortegnet og får afsenderen til at fremstå mindre kvik Pudsigt som ordene kvik og quick ligner hinanden...

Jeg føler min tid bliver uhensigtsmæssigt frarøvet mig ved at taleren bruger 10 minutter på fyldord, når rene, dejlige, enkle og klare, konstruktive sætninger reelt kunne være blevet udvekslet på 4.

Endda uden irritationen til følge, og den obligatoriske miniopgørelse på hvor mange minutter af mit liv jeg aldrig får tilbage.

Et kvart århundrede nærmer sig jo, og det er increasingly apparent at tid måske nok er lineær i sin nuværende eksistens, og der er kun én vej frem.

Så vil jeg altså slå et slag for at man hellere tager den sludder-snik-snak over en Bud Hooters når klokken er slået 5.

Ingen kommentarer: