onsdag, januar 09, 2008

Danse Salsa, siger De? - Næ tak, så vil jeg hellere vælte på Cykel!

Men jeg hverken dansede eller væltede i morges, da hele byen var vidne til min første morgenfærd på en pedalganger, skam i kontorstiletter og jakkesæt, og gemalen havde investeret i en kædeopstramning og en kurv til tasken der altid indeholder paraply, deodorant, mascara og lipgloss, til hvis nu. Og jeg er glad for at jeg satte håret op, for jeg havde perfekt udsyn og ingen blinde vinkler, og når man sådan glider afsted, opnår man en særdeles anderledes form for forbindelse med ens medmennesker.

Det er som om man er udsat, sådan kropsmæssigt, på en luftig måde og uden filter i formen af benzindrevet metal, så man ser fodgængere og kan nå at få hele opfattelsen af dem med, for man er tættere på. Og man ser flere biler, end bare den foran og den bagved og man ser dem på en anden måde.

Indtil videre har vi set 12 cyklister i Norfolk, og ingen af dem var spottet på ruten i dag. Rute er måske så meget sagt og hovedvej er nok en mere præcis angivelse. Der stod en kvinde og ventede på bussen, og da jeg holdt for rødt, smilede hun med alle de tænder hun havde tilbage og sagde "That's it, you're doin it, Girl!"

Tænk at være en del af den forjættede elite der cykler på arbejde. Jeg skal jo hjem igen senere, og så er jeg vel egentlig på vej?

Det åbenlyse spørgsmål besvares med et "fordi Mads er til samtale/ salgsworkshop i Virginia Beach en hel arbejdsdag" - så nød lærer vel nøgen kvinde at spinde cykle.

Jeg synes jeg fornemmer en sødlig lugt, men måske det bare er sejrfølelsen jeg kan sniffe resten af dagen :-)

1 kommentar:

Patrick sagde ...

Tillykke!
Her i DK har man pakket cyklen væk indtil vi skriver marts. Alt andet ville simpelthen være uværdigt når man står overfor at trodse kuldegrader og risiko for regn.
Her i landet får man nemlig ikke den bravur ud af turen som man fortjener.
Jeg kan kun stemme i : You're doin' it Girrrl!