onsdag, maj 09, 2007

Kald mig SPORK

Har du nogensinde overvejet forskellen på praktisk og funktionelt design? Hvor guld-ordet hos Ikea er så grimt og kedeligt som opbevaring (af rod jo, kun), kildres mit kvindelige shopping gen langt mere af noget smukt og enkelt der tjener flere funktioner. Bevismateriale A: Denne ske-gaffel! Begrebet skegaffel har eksisteret længe; se blot på Mads' yndlingsbestik der, ifølge ham selv, har fortjent en plads ved hvert middagsbord, og hvorfor da ikke? Konceptet i sig selv, og tankegangen der ligger bag alene, fortjener en eksponering udover det sædvanlige, og det er hermed igangsat. Min telefon skal være mit kamera og min kalender og min mp3 afspiller og mit blogginginstrument, og min computer skal være min funktionelle adgang til bundløs information og kommunikation og den skal samtidig være et accessory der signalerer til omverdenen hvem jeg er og hvad jeg kan og min grad af overskud.

Jeg skal nemlig kunne multi-taske, løse ligninger samtidig med jeg bygger tabeller og formulerer problemstillinger og researcher data for at bygge regressionsanalyser og samle bevismateriale til at bakke løsningsmodeller op som kan implementeres direkte på gulvet såvel som på ledelsesgangen, og jeg sætter det hele op i filformater der transmitteres lives på WebEx sessions og står til fri download på Intra-, Extra- og Internet til de få og til de mange, og jeg skal elektronisk kunne invitere folk til at tage det ind helt i deres eget tempo (og layout: printet, pdf'et, xls'et, doc'et, ppt'et, mail'et, txt'et, mms'et, voice-mail'et), samtidig med at jeg er overskuds-agtig nok til at se smart ud. I'm a Mac, and I'm a PC, og jeg ved godt hvem det er fedest at være.

Min iPod Shuffle er pink, og mit MacBook 13" sleeve er pink og det samme er mit halstørklæde, og vupti; er der bygget brand value op omkring en farve og en Christa, og der er etableret genkendelse og derved en skarpere identitet. Og det er dét skegaflen kan; den er overskudsagtig og skarp og vigtigst af alt: Helt sin egen!

Ingen kommentarer: