fredag, maj 18, 2007

Strandet, lidt ligesom en hval

Jeg skulle have forladt Louisville kl 14, være ankommet i Newark kl 16 og afsted videre til København kl 17.50, hvilket ville få mig på fast grund i Kastrup halv otte lørdag morgen. Men sådan går det ikke.

Louisville-flyet skulle ankomme fra Cleveland, Ohio, men blev 49 minutter forsinket grundet noget vedligeholdelsesundersøgelse (blah, det kan man planlægge sig ud af!). Der blev lagt 15 minutter til forsinkelsen med jævne mellemrum og jeg kunne se at jeg ikke ville nå forbindelsen udaf Newark. Åbenbart har rejseagenten booket mig på to individuelle billetter på henholdsvis Continental og SAS, så ingen af dem har en retsmæssig forpligtelse til at ombooke mig, da de jo ikke er ansvarlige for min videre forbindelse. Det var de imidlertid ikke klar over, så jeg blev booket fra Newark til Amsterdam og dernæst videre til Kbh, og det gjorde at da Continental måtte give op, kunne rejseagenten ikke genkende bookingen, ej heller lave om på den.

Alt for meget tid og endnu flere telefonopkald senere er jeg nu, 7,5 timer efter check-in, snart på vej til at boarde ved American Airlines til Chicago og så direkte til Kbh derfra på SK944, ankomst omkring kl 13.

Til mit held har jeg et grædende spædbarn overfor mig, og det lader til at de har booket mig på økonomi til de 8 timer over Atlanten.

Min tålmodighed på nuværende tidspunkt er lig nul. Fahrenheit, endda

Ingen kommentarer: